El Contento goes KNAK.

Posted by André Bisschop on 11 apr. 2019 13:46:36

El Contento heet vanaf nu Knak Amsterdam. We zijn namelijk een samenwerking aangegaan met de Zweedse creative agency Knak.

 

Knak Zweden

De oprichters van Knak: Edvin Holm (art director), Henry Stenberg (concept en copy), Christian Svahn (art director) en Patrik Björkander (CEO).

In Zweden richt Knak zich van origine op merkidentiteit en merkbeleving. Knak Amsterdam voegt daar een nieuw ontwikkeld DNA-traject aan toe. “Door de samenwerking zijn we nu in staat om het DNA van organisaties functioneel in beeld en taal te vangen. In de overload aan content en boodschappen, gaan wij terug naar de kern. Als iedereen om het hardst schreeuwt, kan je beter fluisteren om gehoord te worden”, zegt Esmée Beekman, de managing director van Knak Amsterdam.

 

Nieuwe propositie

De propositie van Knak luidt: ontdek je DNA, vertel je verhaal, toon je identiteit en win het vertrouwen. “Als je niet weet wie je bent en hoe de wereld jouw bedrijf ziet en wat mensen van je verwachten, wordt het lastig om de aandacht te vangen. De redactionele formats die we voor klanten ontwikkelen, zijn gebaseerd op inzichten die we uit journalistiek onderzoek destilleren”, zegt André Bisschop, die de titel creative director zal dragen. “Relevantie wordt steeds belangrijker. Door terug te gaan naar de kern en heel gericht content te creëren win je het vertrouwen en bereik je meer met minder.”

 

Stockholm, Visby, Amsterdam

In Zweden heeft Knak vestigingen in Stockholm en Visby (Gotland). De creative agency bestaat ruim een jaar en is al twee keer genomineerd voor de Zweedse Designprijs (Svenska Designpriset). Knaks CEO Patrik Björkander is opgetogen over het samenwerkingsverband met El Contento. “Het past in onze groeistrategie. Met verschillende hubs kunnen we onze klanten beter bedienen. Door de expertise van El Contento op het gebied van merkverhalen en brandpublishing te mixen met onze creatieve benadering van merken en merkbeleving, hebben we meer toegevoegde waarde.”    

 

Het geluid van vernieuwing

In het Nederlands is ‘knak’ het geluid wanneer er iets breekt. In het Zweeds is ‘knak’ ook het geluid van een bloem die openspringt of een bladknop die uitkomt. “De betekenis sluit naadloos aan bij ons DNA”, zegt Esmée Beekman. “Wij ontwikkelen concepten en content waarmee onze klanten organisch groeien en bloeien. Maar als agency willen we tegelijkertijd breken met conventies en een ander geluid laten horen.”

 

Onze klanten 

In Nederland werkt Knak onder meer voor CZ, SVB, Lyvore, FD Media, de Bakkers van Oost, Royal Jongbloed en Semco Style Institute. In Zweden werkt Knak onder meer voor: Visita, HSB Stockholm, ImseVimse, Eckes-Granini, Bergman Center, Best Western Strand Hotel.

www.knakagency.nl

 

Voor meer informatie kun je bellen met:

Esmée Beekman, 06 – 10812152

esmee@knakagency.nl

 

  

 

 

Topics: contentology, DNA