Helping brands talk the talk and walk the walk

Waarom KNAK 'verbinding' zo serieus neemt 

Mensen hebben meer met elkaar gemeen dan demografische modellen laten zien. Mensen horen niet in hokjes. Hokjes doen mensen tekort.

We hebben er een hekel aan als mensen of groepen worden buitengesloten. Voor ons is iedereen gelijk en even onbetaalbaar. We beschouwen het als onze taak om de wereld te laten zien, zoals die zou moeten zijn. We proberen werk te maken dat mensen omarmen omdat ze voelen dat het werk hen omarmt. 

Verbinding (engagement) is vaak een belangrijke doelstelling van opdrachtgevers. Verbinding is het hoogst haalbare qua merkbeleving. Dat bereik je niet zomaar even met een leuk idee. Je ambitie moet groot zijn. En het helpt om een bedrijfscultuur te bouwen waarin iedereen gelijk is en gelijk wordt behandeld. 

Zover is het nog niet. Momenteel lijkt diversiteit eerder een splijtzwam dan een zegen. Het is onze missie om daar verandering in te brengen. 

In het Nederlands betekent ‘knak’ een breuk. In het Zweeds is ‘knak’ ook het geluid van een bloem die openspringt of een bladknop die uitkomt. De betekenis sluit naadloos aan bij ons DNA. Als creative agency willen we breken met conventies en de samenleving het frisse geluid van inclusiviteit laten horen. Beetje bij beetje winnen we terrein. Als iedereen om het hardst schreeuwt moet je soms fluisteren om op te vallen.   

 

KNAK Amsterdam

Esmée Beekman is de managing director van KNAK. Ze vindt het heerlijk om met klanten samen te werken en branding- en contentvraagstukken op te lossen. Gastvrijheid is helemaal haar ding. Mensen moeten zich welkom voelen. Dat geldt voor medewerkers en zeker ook voor klanten.  

André Bisschop is de creatief directeur van KNAK. Hij is een idealist die de wereld mooier wil maken dan ze al is, maar op een eerlijke manier. Waarom laat je mensen niet zien zoals ze zijn en vertellen wat ze willen? Zijn 'doe ff normaal' schalt vaak over de burelen. Merken die een eigen parallelle werkelijkheid willen creëren, kunnen beter een ander bureau inschakelen. KNAK staat voor diversiteit, creativiteit, gastvrijheid en vakmanschap. "Moet je eens zien hoe snel mensen zich verbonden voelen met een merk dat voor deze waarden staat."       

  • Knak Nederland

Wat maakt ons blij?

IQ84. Gepassioneerd vakmanschap. Vrije geesten. Changemakers & omdenkers. Erwin Olaf. Onomwonden beloften & waarheden. De taartjes van Petra Novotna. 

Hallonbakelser med vaniljkräm. Gennadiy Fedorov van het eiland Wrangel. Eigen identiteit. Lucca in Toscane. Een voetbalwedstrijd die eindigt in 8-7 of 9-10. Papageno.       

 Wijlen Toni Morrison. ASMR. Iets verzinnen waarvan mensen zeggen 'ow, dat ken ik', terwijl het niet eerder is bedacht. SKII's Wedding Market Take Over.

De stem van Morgan FreemanGastvrijheid. Ontroering. Scheermesjes op het strand. Unit 1.11. Een auto met een deukje. Overwin het kwade door het goede. Dilemma's op dinsdag.

El Contento houdt van duivelse dilemma's