We are a creative agency helping brands talk the talk and walk the walk

Knak Amsterdam

(EL CONTENTO GOES KNAK)

 El Contento gaat verder onder de naam KNAK. Dat is het resultaat van de nauwe samenwerking die het content marketingbureau met het Zweedse KNAK is aangegaan.

 In Zweden richt KNAK zich van origine op merkidentiteit en merkbeleving. KNAK Amsterdam voegt daar een nieuw ontwikkeld DNA-traject aan toe. “Door de samenwerking zijn we in staat om het DNA van een bedrijf functioneel in beeld en taal te vangen. In de overload aan content en boodschappen, gaan wij terug naar de kern. Als iedereen om het hardst schreeuwt, kan je beter fluisteren om gehoord te worden”, zegt Esmée Beekman, de managing director van KNAK in Nederland.

 De propositie van KNAK luidt: ontdek je DNA, vertel je verhaal, toon je identiteit en win het vertrouwen. “Als je niet weet wie je bent en hoe de wereld jouw bedrijf ziet en wat het van je verwacht, wordt het lastig om de aandacht te vangen. De redactionele formats die we voor klanten ontwikkelen, zijn gebaseerd op inzichten die we uit journalistiek onderzoek destilleren”, zegt André Bisschop, creative director van knakagency.nl. “Relevantie wordt steeds belangrijker. Door terug te gaan naar de kern en heel gericht content te creëren waarmee je het vertrouwen wint, bereik je meer met minder.”

 

Knak Zweden

Knak van links naar rechts: Edvin Holm (art), Henry Stenberg (copy), Christian Svahn (art), Patrik Björkander (CEO)

 In Zweden heeft KNAK vestigingen in Stockholm en Visby (Gotland). De agency bestaat ruim een jaar en is al twee keer genomineerd voor de Zweedse Designprijs (Svenska Designpriset). KNAKs CEO Patrik Björkander is opgetogen over het samenwerkingsverband met El Contento. “Het past in onze groeistrategie. Met verschillende hubs kunnen we onze klanten beter bedienen. Door de expertise van El Contento op het gebied van company DNA en brandpublishing te mixen met onze creatieve benadering van merken en merkbeleving, hebben we meer toegevoegde waarde.” 

In het Nederlands is ‘knak’ het geluid wanneer er iets breekt. In het Zweeds is ‘knak’ ook het geluid van een bloem die openspringt of een bladknop die uitkomt. “De betekenis sluit naadloos aan bij ons DNA”, zegt Esmée Beekman. “Wij ontwikkelen concepten en content waarmee onze klanten organisch groeien en bloeien. Maar als agency willen we tegelijkertijd breken met conventies en een ander geluid laten horen.”  

  2 Hollandse Knakkers

Esmée Beekman (MD) heeft een huisje op het strand in Bloemendaal. Als ze niet werkt, geniet ze er van de zon en de vrijheid, met haar man Marcel en twee zonen. Ze leest er ook graag boeken. Net als in Lucca, haar Italiaanse droomdorp.

André Bisschop (creatief directeur) is geregeld op Gotland te vinden. Met vrouw en kinderen geniet hij van de laid back sfeer op het Zweedse eiland in de Baltische Zee. Toen zijn vrouw het pas geopende bureau Knak in Visby opmerkte, was het idee tot samenwerking geboren. Zo verzonnen, zo gedaan. 

  • Knak Amsterdam

Wat maakt ons blij?

Fluisterwoorden. IQ84. Ai Wei Wei. Gepassioneerd vakmanschap. Vrije geesten. Changemakers & omdenkers. Onomwonden beloften & waarheden. 

Hallonbakelser med vaniljkräm. Gennadiy Fedorov van het eiland Wrangel. Eigen identiteit. Lucca in Toscane. Detroit Tigers. Talk Talk. Gemotiveerde medewerkers en happy fans. Een voetbalwedstrijd die eindigt in 8-7 of 9-10. Hörsne op Gotland.                

 Erika Napoletano tijdens Inbound. Iets verzinnen waarvan mensen zeggen 'ow, dat ken ik', terwijl het niet eerder is bedacht. 

Ons eigen werk. En dat van anderen.

De stem van Morgan FreemanGastvrijheid. H10. Ontroering. Scheermesjes op het strand. Unit 1.11. Een auto met een deukje. Dilemma's op dinsdag.

El Contento houdt van duivelse dilemma's