Helping brands talk the talk and walk the walk

De doe-het-zelf-krant van de Sociale Verzekeringsbank

 De SVB is hard op weg om een digitale organisatie te worden. Maar ergens onderweg raakte de organisatie verward. Onder leiding van de nieuwe voorzitter van de Raad van Bestuur gaat de SVB nu terug naar haar bedoeling.    

Intranet en een nieuwe personeelskrant moesten de medewerkers betrekken bij de beweging die doet denken aan back tot the future. Aan KNAK de vraag om een concept voor de krant te ontwikkelen.

We kozen voor eenvoud en maakten de werkelijkheid niet mooier dan ze is. De krant kon wat ons betreft maar 1 naam dragen: de bedoeling.  En omdat communicatie niet is voorbehouden aan een bureau of een afdeling communicatie, besloten we om zoveel mogelijk medewerkers erbij te betrekken.

Een voor-en-door-concept.

 

Schermafbeelding 2017-04-25 om 22.25.09

  

 

Training en coaching  

Om een krant of tijdschrift te maken zijn verschillende expertises nodig.

Via workshops hebben we ruim 50 medewerkers van de SVB de grondbeginselen van journalistiek schrijven bijgebracht. 

Via directe coaching en persoonlijke feedback hebben we enkele medewerkers van de afdeling communicatie getraind om goede eindredactie te voeren. 

Door aan het begin mee te denken over de inhoud van de krant, hebben we het team journalistiek inhoudelijk leren denken. 

Door een een medewerker van de SVB mee te laten werken aan de vormgeving van de krant, borgden we de creativiteit in de eigen organisatie.

 

  • Kiekje van workshop bij SVB Utrecht
  • Kiekje van workshop bij SVB Amstelveen
  • Momentje bij workshop bij SVB Amstelveen

Meer weten?

 Neem contact op